5 Ağustos 2012 Pazar

Supertramp?

Into to the wild filmini izleyenler kendilerini süperberduşluk fikrinden nasıl sıyırabildiler merak etmekteyim. Filmde karavanı olan çifti görünce lisede kurduğum hayaller geldi aklıma. Karavanla dünyayı dolaşmak. Filmden önceki St. Petersburg gezisi de atalarımızın bir kez daha yanılmadığını göstermişti bana. Çok gezen bilir... Filmde okuyan bir gezgin olmanın neden Alexander'ı süper kıldığının bir göstergesi.

Arkadaşım Aslıyla gezmek olağanüstü, ressam olduğundan Hermitage'daki bilgilendirmeleri de faydalıydı. Turla gezenler büyük bir hatada olduklarını düşünüyor olmalılar. Çünkü koskoca müzeyi koşarak dolaşıyorlardı. Parayla rezillik :)

Benim ilk yurtdışı gerçek(!) gezimdi. Almanya'da 40 günün 38 günü evde oturduğumu düşünürsek gerçekten sayılmaz. Sadece 1 gün Berlin'e kaçıştır sanırım özgür gezi. Aslı neredeyse tüm Avrupayı dolaştı ve buna rağmen bir gezi günlüğünün olmaması beni düşündürdü...Bazen hatıranda kalan fotoğraflarla yaşamak daha güzel belki de.

Sadece yaşlı Rus kadınlar için hayatın çok zor olduğunu düşünüyorum, zira gerçekten sinirliler... Kiev'de de hemen hemen aynıdır kanımca... Önce vizesiz yerleri gezme çabam da ilginç. Hadi bakalım.

Öğrenciyken gezmek daha güzel olurdu. Öğrenci indirimleri cazip... Ve yurtdışı gezisi bence yurtiçinden daha pahalı değil. Hele de hediye girişiminiz olmazsa.

Daldan dala atladığım bu yazıyı ara verdiğim günlere adıyorum.

Özgürlük ve yalın güzellik vazgeçmek için fazla güzel...

3 yorum:

  1. Rusya'daki teyzeleri görsem korkardım. Nerede o Moda'daki güler yüzlü selam veren teyzeler? Büyük ihtimalle eskiden çok güzeldik, fittik, şimdi buruş buruş olduk diye üzüntüden sinirleniyorlardır. Gezi günlüğü de iyidir ilerideki günler için. Yaşlanınca bakmak ayrı bir zevk olur. Umarım daha bir ton ülkeyi benimle gezmek zorunda kalırsın ehehe. Sen daldan dala atlasan da yazıların çok güzel. Keşke hep yazsan! Öğrenciyken gezmek. Açıköğretime gir öyle gez :D Beni götüren yok tek de gezemiyorum çok hüzünlü. Özgürlük çok güzel! Almanya'daki günler korkunç. Orada iyi dayanmışsın. Belki bir gün gezerim sabrı sanırım :D

    YanıtlaSil
  2. Seni yerim ben. Yazdigini yillar sonra gorusum uzdu. O zaman arada yazalim ikimiz de cana gelsin bloglar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada umarim bol gezip mutlu oldugumuz paraya para dedigimiz gunler cok uzak degildir :D

      Sil